Als iemand een nieuwe hoortoestel wil aanschaffen starten wij met een hoortoestel proef. Hoe verloopt een hoortoestel aanpassing nu eigenlijk.
Privacyverklaring: Elke nieuwe aanpassing start met het verzamelen van informatie. Om deze informatie netjes in een hoor dossier te verwerken volgen wij privacy richtlijnen. U ondertekent hiervoor een privacyverklaring. Dan mogen wij uw data verwerken.
Intakeformulier: U heeft waarschijnlijk al de vragenlijst van de zorgverzekeraar ingevuld. Deze is nodig om de zorgvraag te formuleren. Samen vullen wij tijdens de eerste afspraak het intake formulier in.
Audiometrie: Om een hoortoestel te kunnen aanpassen hebben we een triage audiometrie nodig. Deze kunt u bij de KNO-arts laten verrichten of bij ons in de winkel. Dit onderzoek kost €95.-
Offerte: Nu de zorgvraag bekend is en de meting is verricht weten wij met welk type hoortoestel wij kunnen gaan starten. Er wordt voor u een offerte gemaakt waar alle onderdelen op staan. Zo weet u voordat u start aan welke kosten u moet denken.
Afhalen: Tijdens de 2de afspraak komt u de hoortoestellen afhalen. U ontvangt de hoortoestellen, de oplader, het instructieboekje van het hoortoestel en de diverse folders. Hoe u de hoortoestellen in moet doen oefent u rustig thuis. Het kost enige tijd om dit goed te leren. Wilt u dit toch graag in de winkel oefenen, dan kost dit €27.50
Hoortoestel app: Bij alle recente hoortoestellen kan een app op de telefoon worden geïnstalleerd. Deze werkt niet met alle telefoons. Een hoortoestel app maakt het makkelijker om de toestellen te bedienen. De knopjes op het hoortoestel hebben dezelfde functies als in de app. De app is dus absoluut niet nodig. De installatie van de app doet u thuis. Mocht u willen dat wij dit voor u doen en de app uitleggen kan dit natuurlijk ook. Dit kost €27.50
Instellen: Tijdens de afhaal afspraak worden nog metingen gedaan met de hoortoestellen in de oren. De audicien plaatst dan de hoortoestellen voor u in het oor. Het hoortoestel is nu volledig op uw gehoorverlies ingesteld en u kunt het nu twee weken gaan dragen.
1e Controle: Dit is het feedback gesprek waar u uw bevindingen met de audicien deelt. Ook geeft u aan of u verder wilt gaan met de hoortoestellen. De audicien voert enkele aanpassingen n.a.v. het gesprek door.
Eindcontrole: U kunt hier nog aangeven wat u eventueel verbeterd zou willen hebben. Er wordt een test afgenomen om te bepalen hoe u met de hoortoestellen kunt horen. Tijdens deze afspraak tekent u de tevredenheidsverklaring. De audicien maakt het hoor dossier compleet.
Extra controle: Veel klanten willen graag nog een keer extra op controle komen. Omdat het gehoor vaak nog erg moet wennen is ons advies deze afspraak na 3 maanden te plannen. Deze afspraak kost €55.- Heeft u een nazorg systeem afgesloten? Dan is deze voor u kosteloos.
Zorgverzekeraar: Een eventuele aanvraag word naar de zorgverzekeraar verzonden. Uw zorgdossier bevat de volgende documenten:
- Getekende privacy verklaring
- Triage audiogram
- AVL lijst pre
- Getekend intake formulier
- Getekende offerte
- AVL lijst post
- Getekende tevredenheidsverklaring
- Getekend informed concent
- Factuur
- Machtigingsdocument
NB Op hoortoestel kosten is de eigenbijdrage van toepassing.
Betaling: De factuur kunt u in de winkel pinnen of contant betalen. Overmaken mag natuurlijk ook. U betaald de factuur in zijn geheel tijdens de afspraak dat u de tevredenheidsverklaring tekent. Een bijdrage van de zorgverzekeraar wordt op uw rekening gestort.